czwartek, 8 października 2015

C-MIOT 39

28 lutego 2010 roku w hodowli "Stepowy Goniec" przychodzą kolejne już szczenięta  ŚPIEWKI Stepowy Goniec (IWAN Grotius-BIERIOZKA Duma Bojarów). To już jest jej 4 miot, a drugi już po młodym samcu importowanym ze Szwajcarii-Radoga's WILD ONE "WILLI"(Japejukan KOMMANDO-Radoga's ISKRA). Para tych psów dała bardzo udany miot na literę B w roku 2006.
Ten wysoki i elegancki samiec, o beżowym umaszczeniu dawał bardzo dużo doskonałych szczeniąt w samej hodowli "Stepowy Goniec" (aż 6 miotów) oraz w czeskiej hodowli "Jaroslawna", które często sięgały po najwyższe laury i wyróżnienia. Dawał on liczne mioty, bo nierzadko rodziło się w nich po 11 szczeniąt. Willi ma wspaniały rodowód,  jego ojciec to wspaniały Japejukan KOMMANDO szwedzki champion, matka to biało-czarna Radoga's ISKRA, mająca w swoim rodowodzie pięknego Borscana CIVIL WAR, Timirinja's BIRKOVITCH oraz psy z linii Polongain i av Fjascho
Psy te spotkać możemy także w rodowodzie Borscana HOLY DIVERA, którego wcześniej importował do swojej hodowli Pan Kazimierz.
W opinii sędziów WILLI to: "Rosły, proporcjonalny pies o mocnym kośćcu, z ładną głową, długą szyją, głęboką klatką piersiową, dobrą górną linią, niezbyt głęboko kątowanych ale równolegle prowadzonych kończynach tylnych, o bardzo dobrym gatunku sierści"

















Radoga"s WILD ONE




ŚPIEWKA Stepowy Goniec

W wyniku tego połączenia na świat przyszły drugie i ostatnie szczenięta tej pary:
CASANOVA MłChPl, ChPl
CASABLANCA ChPl
CHAPEAU BAS "Czapki z głów"
CHAMBRE SEPAREE "Pokój do intymnych schadzek"
CHANSON D'AMOUR "Piosenka miłości"
COTE d'IVOIRE
COSTA BRAVA

Wszystkie imiona szczeniąt z tego miotu były francuskie, a dlaczego ? Pan Kazimierz jest bowiem wielkim miłośnikiem języka francuskiego, jakiś czas temu sam się go uczył. A także dlatego, że większość tych psów została sprzedana do Francji. W Polsce pozostały jedynie CASANOVA oraz CASABLANCA. Teraz przybliżę sylwetki tej dwójki rodzeństwa, zasługują one na uwagę. Tej niezwykłej urody rodzeństwo było i jest niewątpliwie wielką wizytówką hodowli. Przyniosło chlubę ich hodowcy, pozostawiło po sobie niezbyt może liczne, ale utytułowane potomstwo. O losach reszty rodzeństwa niewiele mogę napisać, gdyż nie mam o nich należytej wiedzy.

CASABLANCA, ta duża i bardzo elegancka suka pozostała w hodowli. Zwracała na siebie uwagę pięknymi proporcjami, niezwykle długą szyją, głęboką klatką piersiową i piękną-szlachetną głową. Miała tylko 3 mioty z LOTHAREM Stepowy Goniec oraz OLEGIEM Stepowy Goniec. Na swoje pierwsze szczenięta musiała długo poczekać, urodziła je dopiero w wieku 5 lat. Maluszki przyszły na świat 20 lipca 2012 roku. Ich ojcem był znakomity reproduktor-LOTHAR Stepowy Goniec, pies niezwykle elegancki i szlachetny. Był to bardzo trafny wybór w doborze tej pary hodowlanej, ich potomstwo cechuje również elegancja, piękna jedwabista szata, którą przekazuje LOTHAR, szlachetne piękne głowy, doskonałe proporcje. Czwórka rodzeństwa z tego miotu już odnosi znaczące wyniki na wystawach:

RUCZAJ Stepowy Goniec to Młodzieżowy Zwycięzca Klubu, Młodzieżowy Champion Polski, Champion Polski, wielokrotny zwycięzca rasy i grupy





ROXOLANA Stepowy Goniec jest już Championką Niemiec i wielokrotną zwyciężczynią wystaw




RUSŁAN Stepowy Goniec to także już Champion Niemiec




RITA Stepowy Goniec to Młodzieżowa Championka Polski i Championka



Ponieważ miot tych borzoji był bardzo udany, Pan Kazimierz powtórzył to krycie w 2015 roku. 
CASABLANCA to utytułowana suczka, której urodę doceniło wielu sędziów polskich i zagranicznych. Na swoim koncie ma:
19x CWC, 7x CACIB, 5x res-CACIB, , 7x BOS, 3x BOB.
W opisie sędziów to: "piękna, proporcjonalna suka, o doskonałym kośćcu, mocnej i pojemnej klatce piersiowej, doskonałej górnej i dolnej linii, doskonale kątowanych kończynach, prawidłowym zgryzie i pigmentacji, bardzo dobrej szacie i dynamiczna w ruchu".

















































CASABLANCA Stepowy Goniec

CASANOVA, "Kaziu", "Biały Lew"- ten wielki, mocny pies, wspaniale poruszający się, o bogatej szacie i silnym temperamencie był niewątpliwie wspaniałym przedstawicielem rasy. Gdziekolwiek pojawiał się na wystawach budził szczery zachwyt i podziw wśród sędziów, którzy wysoko go oceniali, a także gromadzącej się wokoło ringu publiczności. Gdy tylko zobaczyłam go na zdjęciach jako 3 miesięcznego psa zapragnęłam go mieć ! Zadzwoniłam do Pana Kazimierza, ale ku mojej rozpaczy-CASANOVA był już zarezerwowany dla innego hodowcy borzojów...dla mojego przyjaciela Andrzeja Sadowskiego-znanego łódzkiego hodowcy chartów z przydomkiem "Grotius". Andrzej wiedział, że chciałam mieć Casanovę, ale pies był już u niego. Ja jednak nie porzuciłam swoich marzeń o tym borzoju, ciągle miałam go przed oczami, śnił mi się po nocach. Nawet nie przypuszczałam, że za rok Andrzej zadzwoni do mnie i zapyta: 
"Maszka, chcesz Casanka ?"
Ze względów zdrowotnych (poważnie zachorował na serce) Andrzej musiał podjąć trudną decyzję o sprzedaży Casanovy. Nie radził już sobie z opieką nad gromadką chartów.Wiedząc, że zawsze chciałam go mieć, zadzwonił do mnie i mnie pierwszej złożył ofertę. Pojechałam go odebrać w marcu 2011 roku, zaraz po wystawie w Katowicach. Póżnym wieczorem przyjechałam do domu z moją wielką Miłością i Marzeniem-CASANOVĄ ! W domu czekały na niego jego ciotki-suki od Andrzeja-RIGA i OKARYNA. Przyjęły go z zaciekawieniem i radością. Od razu stali się zgraną paczką.
Miesiąc póżniej postanowiłam zaprezentować Casanovę na Międzynarodowej Wystawie Psów w Łodzi-to był nasz wspólny debiut. Na tej wystawie CASANOVA został najlepszym juniorem w rasie i od tego momentu zaczęło się nieprzerwane pasmo jego sukcesów:
Młodzieżowy Champion Polski
Champion Polski
5 x JBOB
BIS Junior-1
BIS Junior-2
2 x BOG-1
BOG-2
BOG-3
2 x CACIB
res-CACIB
9x BOS
8 x BOB
Zwycięzca Krajowej Wystawy Borzoja 2010
Zwycięzca rasy na Krajowej Wystawie Chartów 2010



CASANOVA został ojcem szczeniąt w dwóch miotach. Niedługo przed swoją niespodziewaną śmiercią pokrył GWIAZDĘ POLARNA Stepowy Goniec, lecz nie urodziło się nic.
Jako pierwsza zainteresowała się nim Pani Agata Juszczyk z Częstochowy. Zadzwoniła do mnie któregoś zimowego wieczoru, że chciała by nim kryć swoją RÓŻĘ z Jurajskich Biskupic.





RÓŻA z Jurajskich Biskupic

 I tak oto 28 stycznia 2010 roku urodziło się 11 dorodnych szczeniąt. Dorastające dzieci tej pary od najmłodszych lat odnosiły i nadal odnoszą znaczące sukcesy na wystawach, cursingach i wyścigach. 




Warto tutaj wymienić:
ANUSZKA z Jurajskich Biskupic- IntCh, Ch, młodzieżowa v-ce zwyciężczyni świata



ANTONINA z Jurajskich Biskupic- MłCh, ChPl



ALINKA z Jurajskich Biskupic-ChPl



ALMAZKA z Jurajskich Biskupic- ChPl



Jeszcze w tym samym roku, latem urodził się drugi miot po Casanovie, w łódzkiej hodowli z tradycjami- Andrzeja Sadowskiego-"Grotius". Matką szczeniąt została miotowa siostra mojej Rigii-RADUGA Grotius, ośmioletnia już suczka




RADUGA Grotius

Urodziły się tylko 2 szczenięta: USKOK i UCIECHA Grotius.





USKOK i UCIECHA Grotius


UCIECHA Grotius

CASANOVA zmarł nagle 24 kwietnia 2012 roku na serce, dwa dni po Krajowej Wystawie Psów Myśliwskich w Częstochowie. 

Moje epitafium:
"Żyłeś zbyt krótko, odszedłeś dużo za wcześnie, tak nagle we śnie. Twoje odejście było dla mnie i wielu osób wielkim zaskoczeniem. Zawsze spokojny, miły, łagodny. Zachwycał nas swoim charakterem, wyglądem i dostojnością. Dostarczał mi wielu wzruszeń, gdy sięgał po najwyższe wyróżnienia i tytuły na ringach wystawowych. Zawsze będziesz obecny w moim sercu mój Biały Lewku !"

























































CASANOVA Stepowy Goniec

CHAMBREE SEPAREE




CHANSON D'AMOUR


COTE D'IVOIRE



Pedigree of Casanova Stepowy Goniec
Casanova Stepowy GoniecRadoga's Wild OneJapejukan KommandoJapejukan Kahelina Sinuun
Bolshajan Belinda
Radoga's IskraBorscana Civil War
Radoga's Bistraja
Spiewka Stepowy GoniecIwan GrotiusBlagovest
Nana Cito
Bieriozka Duma BojarowBojar Nesson
Cyrla Stepowy Goniec
This pedigree was generated by http://www.theborzoifiles.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz